28 jul. 2011

Reuniune la Ambasada Romaniei

Cred ca toata lumea stie deja ca astazi au venit ministrul muncii   Dl. Lazaroiu si Deputatul pentru  Diaspora Dl. Branza sa se intalneasca cu romanii din Madrid, inainte de reuniunea pe care o au cu oficialitatile spaniole pentru a incheia intelegerea cu privire la restrictionarea pietii muncii pentru romanii care nu au muncit pana acum niciodata in Spania si pentru cei ce poate au facut-o dar nu de forma legala sau chiar daca au muncit de forma legala,daca nu o pot demonstra si ei vor fi afectati.
Pe scurt:inca din primul minut am fost invitati sa vorbim noi cei care ne-am prezentat la intalnire pentru ca ei erau acolo ca sa ne asculte si sa transmita autoritatilor spaniole opiniile noastre cu privire la subiect.Am avut impresia atunci ca inca din primul moment se lasa deoparte orice alt subiect cum ar fi raspunderea pe care partea romana o are in luarea acestei decizii.Tinand cont de declaratia pe care a facut-o presei ministrul muncii spaniol acum cateva zile in care mentiona ca decizia lor nu se v-a aproba decat cu acordul deplin al autoritatilor romane.

Ce s-a dezbatut?Anumite aspecte care nu erau clare in formularea facuta de partea spaniola.Din partea unei ascociatii a luat cineva cuvantul spunand ca ei, ceea ce asteptau de la aceasta vizita era sa primeasca o invitatie sau o propunere sa ne intoarcem acasa.Alta asociatie s-a aratat dezamagita ca partea romana a acceptat foarte usor propunerea guvernului Spaniol si a afirmat ca si ei au parte de raspundere.N-am auzit sa i se fi dat  un raspuns clar .Eu am comentat problema pe care o creeaza aceasta decizie imaginii noastre,care si asa e sifonata.Mi s-a dat dreptate,dar nu o solutie.Alte ascociatii au ridicat problema finantarii lor,ca asociatii.Un roman venit din Toledo s-a plans de tratamentul pe care l-a primit intr-un consulat atunci cand a mers sa-si rezolve o problema.El crede ca imaginea pe care o avem este si datorita oficialitatilor romane care nu trateaza cetateanul cu respect.
La toate astea a raspuns ministrul Lazaroiu care pare convins ca problema in sine nu este asa de grava cum pare.Ca efectele negative nu sunt foarte mari,pentru ca spaniolii recunosc contributia noastra la cresterea economica a Spaniei dar fiind an electoral fac "multe valuri" pentru ca au nevoie de voturi.N-am inteles foarte clar ce utilitate a avut aceasta reuniune pentru ca pe de o parte s-a afirmat ca "deciziile sunt deja luate de partea spaniola",iar pe de alta parte ca "Spania trebuie sa demonstreze Comunitatii Europene cu cifre ca numarul romanilor este in crestere pe teritoriul Spaniei". Se pare ca de la Comunitatea Europeana se sustine ca numarul romanilor care vin in Spania e din ce in ce mai mic.Nu o sa acord mai mult timp acestei reuniuni pentru ca tinand cont ca deja e totul hotarat am impresia ca e timp pierdut sa mai fac si alte comentarii.
Un sigur detaliu mi se pare insa demn de mentionat.In cea de-a treia fotografie,cea care vorbeste e o spaniola care a venit sa  sa-si spuna parerea despre detaliile care au ramas neclare inca din prima zi cand a fost formulata "moratoria".
Imi pare rau ca nu sunt in masura sa va dau mai multe detalii dar ceea ce am scris aici este ceea ce am reusit sa inteleg eu ca simplu cetatean.Probabil ca in presa veti gasi articole specializate scrise de oameni care sunt calificati sau nu pentru a va informa.

Va las un link care ar putea sa va fie de folos.E un blog al unei romance care scrie despre legi si alte subiecte utile.N-am cunoscut-o personal dar apreciez efortul pe care il face.Informatie gratis.Se numeste Gabriela si demonstreaza inca o data ca exista romani cu suflet.

http://romaniinspania-gabriela.blogspot.com/2011/07/despre-reintroducerea-moratoriului.html#comment-form

3 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  3. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar

Iti multumesc daca te implici si comentezi!