21 aug. 2011

San Pedro del Pinatar

 Un satuc langa Torrevieja, la Marea Mediterana.Plaja plina de pensionari de prin toate tarile:englezi,spanioli,rusi,ucrainieni.Asta a fost prima impresie atunci cand am coborat din masina,pe la 8 de dimineata.La ora mesei insa lucrurile erau altfel.Am intrat sa cumparam paine si cea care ne-a servit a zambit cumva complice cand ne-a privit asa ca am intrebat-o daca e romanca.Zambetul i s-a extins pe toata fata.Asa ca am intrat in vorba cu ea si a fost de acord sa apara aici.Era foarte obosita si i se vedea in privire epuizarea.Orarul lung de vara este greu de suportat.Dar chiar foarte obosita cum era a zambit pentru fotografia asta inca o data.In scurtul dialog pe care l-am avut am mai aflat de la ea ca mai sunt si alti romani care muncesc in satucul cu plaja la El Mar Menor.Am vrut sa stiu daca a auzit de noua lege care restrange dreptul la munca romanilor care nu au mai muncit pana acum in Spania si am aflat ca nu.Nu stia nimic.Nici nu ma mira,daca muncesti pana la ora 1 noaptea si a doua zi la ora 10 trebuie sa fi iar la munca,nu ai timp sa te informezi.Munca iti ocupa tot timpul.
Ne-am luat " la revedere" in ziua in care am plecat.Mi-a facut chiar placere sa trec pe la ea si sa o salut.Cunosteam si eu pe cineva in San Pedro de Pinatar si cred  ca si ei i-a facut placere.

Un comentariu:

Despre blog

Romania din Madrid s-a nascut din dorinta de a face vizibila comunitatea de romani care traieste in acest oras si mai ales partile ei bune si actiunile pozitive. Prin 2011 cand un val de stiri negative despre romanii plecati din tara umpleau paginile ziarelor din Europa, am hotarat sa incerc sa arat, in imagini, cealalta fata a romanilor, cea pozitiva. Pentru ca ea exista si pentru ca nu e complicat sa o facem vizibila.
Nu m-am nascut cu harul scrisului, dar ma pricep cat de cat sa fac o fotografie si am mizat pe asta la inceput.
Dupa care, cu trecerea anilor, am inceput sa inseilez cateva fraze langa fotografii. In ultima vreme am tot mai multe subiecte, la nivel local: activitati pe care le organizam chiar noi, sau evenimente la care suntem invitati.
Sper sa apreciati incercarea mea si sunteti invitati sa participati la vizibilizarea calitatilor noastre ca membrii ai comunitatii de romani din Madrid.

Cele mai citite articole