11 oct. 2013

6 octombrie 2013 , Madrid

    Grupul care s-a format aici si sustine cauza  de la Rosia Montana se reuneste inca de la inceputul lunii septembrie in fata Ambasadei Romane in Regatul Spaniei din Madrid in fiecare duminica.Nu suntem multi si toti lucram asa ca scoatem timp de unde nu avem ca sa organizam manifestatiile dar si sa informam alti romani care traiesc in acest oras despre ce se intampla la Rosia Montana .Pentru duminica trecuta am hotarat sa schimbam locatia si sa mergem in Puerta del Sol ,sa profitam ca piata este aproape intotdeauna plina la refuz de oameni si sa cautam in multime pe cei interesati sa afle de povestea care a scos Romania in strada.

Intre timp in fata Ambasadei:


de Dan Tanasa

Angajați ai Ambasadei României la Madrid au instigat poliția spaniolă împotriva unui grup de protestatari, patru adulți și doi copii minori, ce protestau pașnic în fața Ambasadei României la Madrid împotriva proiectului minier de la Roșia Montana. Incidentul a avut loc duminică, 6 octombrie a.c., în fața Ambasadei din strada Avenida de Alfonso XIII nr. 157.  

Incidentul a fost relatat pe o rețea de socializare de căte românca Roxi Elena, prezentă la fața locului: ”Am stat doua ore in speranța ca mai vine cineva (dar erați in Sol). Intre timp din ambasada intra si iesea câte-o persoana care a si anunțat poliția apariția noastra. Am fost foarte pasnici, fetița mea de 3 ani scanda ”UNITI salvam Rosia Montana!” Poliția a sunat la interfon si le-a deschis cineva, care ne striga sa nu il filmam. I- am spus ca este o instituție publica si avem dreptul, ca este reprezentantul nostru, plătit din banii noștri. Un rasironic ”hahahaha si cand ma plătiți ?!” ’In fiecare luna va luați salariu’ i-am răspuns ”Haideti doamna, plătiți Dvs impozite in Ro ! Hahaha ‘sa fim seriosi” Simțeam cum imi fierbea sângele-n vene! ”Vreti sa va arat buletinul ? Sa ma Verificați ?” Ne-a închis ușa-n nas. Iese din nou polițistul si ne spune ca nu vor depune plângere împotriva noastra, dar ca nu avem ce caută acolo ca Dl ambasador nu a autorizat niciun protest duminica asta. Totuși ne-au legitimat si au luat datele sotului meu (care este spaniol). Poliția ne-a spus sa ștergem videoul ca ne confisca telefonul. Sters. Ne-am luat pancartele si-am plecat acasă.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre blog

Romania din Madrid s-a nascut din dorinta de a face vizibila comunitatea de romani care traieste in acest oras si mai ales partile ei bune si actiunile pozitive. Prin 2011 cand un val de stiri negative despre romanii plecati din tara umpleau paginile ziarelor din Europa, am hotarat sa incerc sa arat, in imagini, cealalta fata a romanilor, cea pozitiva. Pentru ca ea exista si pentru ca nu e complicat sa o facem vizibila.
Nu m-am nascut cu harul scrisului, dar ma pricep cat de cat sa fac o fotografie si am mizat pe asta la inceput.
Dupa care, cu trecerea anilor, am inceput sa inseilez cateva fraze langa fotografii. In ultima vreme am tot mai multe subiecte, la nivel local: activitati pe care le organizam chiar noi, sau evenimente la care suntem invitati.
Sper sa apreciati incercarea mea si sunteti invitati sa participati la vizibilizarea calitatilor noastre ca membrii ai comunitatii de romani din Madrid.

Cele mai citite articole