11 iul. 2011

Castilla La Mancha

Ieri ne intorceam din Castilla la Mancha.Cand plec la drum lung cel mai mult imi place ,in afara de senzatia de libertate pe care ti-o da "carretera" sa opresc pe la baruri si sa beau un suc sau o cafea. Restaurantul asta e la iesire din Velada, un satuc aproape de Talavera de la Reyna. L-am vazut si...pur si simplu am vrut sa opresc desi era o caldura infernela afara, ne-am asezat la terasa. Scaunele frigeau  la umbra. Am aruncat o privire in jur in cele 15 minute in care am stat asezati. Chiar in fata noastra o furgoneta alba cu numele firmei scris pe ea cum e obiceiul pe-aici firma are numele proprietarului. Iar proprietarul avea nume romanesc.
Chelnerita din fotografie ne-a servit in spaniola si ce m-a uimit a fost ca,la intrebarea noastra: "esti romanca?"i s-a luminat fata raspunzand ca da. O copila de douazeci si ceva de ani ,frumusica si foarte agila. Innainte sa plecam a mai aparut din interiorul restaurantului o alta chelnerita si s-au reunit cu clientii celeilate mese. Cu totii erau romani. Innainte sa plecam ne-am luat la revedere iar chelnerita care ne-a servit insufletita ca si mai devreme s-a despartit de noi cu un "sarut mana" romanesc. Nu am putut sa ma opresc sa gandesc: cum naiba spun statisticile ca in Spania sunt oficial 800.000 de romani? Cand eu oriunde ma opresc vad cate unul? sau mai multi....Ciudat nu credeti?

Intr-un sat din Castilla la Mancha unde nici macar nu te astepti sa auzi vorbind romaneste, opresti si dai de romani. De fapt la ora aia , pe terasa restaurantului eram 6 romani. Sa va povestesc si ca, mai innainte oprisem sa punem benzina si erau 4 masini cu romani oprite in aceeasi benzinarie? De fapt nu erau decat romani acolo, singura spaniola era vanzatoarea de benzina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre blog

Romania din Madrid s-a nascut din dorinta de a face vizibila comunitatea de romani care traieste in acest oras, dar mai ales partile ei bune. Prin 2011 cand un val de stiri negative despre romanii plecati din tara umpleau paginile ziarelor din Europa, am hotarat sa incerc sa arat, in imagini, cealalta fata a romanilor, cea pozitiva. Pentru ca ea exista si pentru ca nu e complicat sa o facem vizibila.
Nu m-am nascut cu harul scrisului, dar ma pricep cat de cat sa fac o fotografie si am mizat pe asta la inceput.
Dupa care, cu trecerea anilor, am inceput sa inseilez cateva fraze langa fotografii. In ultima vreme am tot mai multe subiecte, la nivel local: activitati pe care le organizam chiar noi, sau evenimente la care suntem invitati.
Sper sa apreciati incercarea mea si sunteti invitati sa participati la vizibilizarea calitatilor noastre ca membrii ai comunitatii de romani din Madrid.

Cele mai citite articole