No es rico el que mas tiene,sino el que menos necesita. Nu e bogat cel ce are mult,e bogat cel ce se multumeste cu putin.

18 may. 2011

Istoria Romaniei,romanii popor latin

In Spania pare normal sa se vorbeasca cu lipsa de respect despre romani.Dar eu roman fiind nu pot sa fiu deacord cu asta,asa ca voi incerca sa explic istoria Romaniei si originile latine ale acestui popor si o sa arat si peisaje si personalitati ale acestei tari.Facand asta nu incerc sa le schimb felul de a gandi dar vreau sa stie cine sunt de fapt cei pe care ii denigreaza.
Istoria este lumina adevarului.
Pe teritoriul actual al Romaniei,traiau in antichitate dacii.Ei erau o populatie indo-europeana si toate triburile acestei populatii au fost unite pentru prima data de catre Burebista (82-44 a.c.) care a luptat cu Iuliu Cezar si l-a sprijinit pe Pompei.Dupa incercarile esuate din 87 si 88 d.c. parte din teritoriul Daciei inclusiv capitala Sarmisegetuza au fost cucerite de Traian in timpul caruia Imperiul Roman a cunoscut cele mai glorioase momente.Traian l-a invins pe regele Dac Decebal dupa luptele din 101-102 d.c. si 105-106 d.c.Pentru a comemora victoria asupra unui inamic demn,Traian a dat ordin ca luptele impotriva Dacilor sa fie cioplite in piatra Coloanei lui Traian din Roma astfel acestea au ramas imortalizate.
Probe arheologice demonstreaza ca au continuat sa traisca pe teritoriul vechii  Dacii o numeroasa populatie latina chiar si dupa ce in 271s-a retras administratia de la Roma si dupa caderea Imperiului Roman din Vest in 476 d.c.Stilul arhitectonic al bisericilor romanesti lasa sa vada  influente ale Imperiului Roman de Est.



Nu o sa traduc tot textul pentru ca cei mai multi dintre voi ori stiti spaniola ori cunoasteti destul de bine istoria romaniei incat nu aveti nevoie de traducerile mele.
N-am avut timp in ultima saptamana sa merg sa fac fotografii si astazi am dat peste filmuletul asta datorita unei romance.Eu nu-l cunosteam.Mi s-a parut demn de mentionat aici,pentru ca iata un roman incearca sa arate lumii cine suntem.Istoria tarii sale intr-un film pe YouTube.Acest roman traieste probabil in Spania,de aceea a ales sa scrie textul in castellano.Eu nu-l cunosc personal dar nu mi-ar displace sa-l cunosc si sa il felicit pentru efortul de a face cunoscut ca noi suntem latini.Inca un roman in Romania din Spania.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Iti multumesc daca te implici si comentezi!