23 apr. 2011

De Paste

 
Los rumanos en su gran mayoria ortodoxos,celebran la Semana Santa,de forma distinta que los españoles catolicos.En primer lugar , casi todo el mundo en Madrid espera la Semana Santa para cojer unos dias de vacaciones e irse al pueblo o a las procesiones.En cambio los rumanos que viven en la misma ciudad lo aprovechan para festejar con la familia o los amigos.Se juntan para comer,salen al campo a preparar una barbacoa.Antes compran todo lo necesario para ello y sobretodo no se les olvida el tinte para los huevos rojos de pascua,el cordero,el vino y cozonac.









 


Din cate stiu eu,si eu nu le stiu pe toate,romanii sunt poporul care celebreaza Pastele cel mai mult.Nu cred ca au ramas in Madrid prea multe familii care sa nu aiba deja la aceasta ora cosul cu oua vopsite gata pregatit.Poate ca in timpul anului ei insisi mai uita uneori ca sunt romani,mai uita de sarbatorile din calendar,sau de cate un sfant.Dar de Paste nu uita nimeni.Tot romanul vopseste cateva oua,posteste cateva zile,fiecare dupa posibilitati,ca nu e usor sa muncesti in constructii mancand spanac.Si totusi multi dintre romani fac si asta.Iar zilele dinnainte de duminica Pastelui se pregatesc cu totii pentru masa.Prin traditie pe masa nu lipseste nici cozonacul,nici mielul,nici vinul.Si in acest an desi e mai dificil pentru multi dintre ei ,sarbatoresc.Mi-au permis sa-i fotografiez:uni singuri alti cu perechea,acompaniati de prieteni sau de familie.Nu stiu exact ce intelegeti voi prin patriotism dar eu cred ca ,in toate aceste pregatiri e o farama de patriotism.Acesti oameni nu vor sa lase traditia sa moara.Nu sunt constransi de nimic.Sarbatoresc pentru ca asa simt.Se simt bine pregatind bunatatile specifice romanesti,se simt bine mergand la slujba de Inviere,se simt bine savurand pasca sau cozonacul dupa caz,fiecare cu obiceiul pe care l-a mostenit de la ai sai.
Paste fericit ROMANILOR,oriunde v-ati afla!

2 comentarii:

Despre blog

Romania din Madrid s-a nascut din dorinta de a face vizibila comunitatea de romani care traieste in acest oras, dar mai ales partile ei bune. Prin 2011 cand un val de stiri negative despre romanii plecati din tara umpleau paginile ziarelor din Europa, am hotarat sa incerc sa arat, in imagini, cealalta fata a romanilor, cea pozitiva. Pentru ca ea exista si pentru ca nu e complicat sa o facem vizibila.
Nu m-am nascut cu harul scrisului, dar ma pricep cat de cat sa fac o fotografie si am mizat pe asta la inceput.
Dupa care, cu trecerea anilor, am inceput sa inseilez cateva fraze langa fotografii. In ultima vreme am tot mai multe subiecte, la nivel local: activitati pe care le organizam chiar noi, sau evenimente la care suntem invitati.
Sper sa apreciati incercarea mea si sunteti invitati sa participati la vizibilizarea calitatilor noastre ca membrii ai comunitatii de romani din Madrid.

Articole mai vechi